Call Center / Comenzi : 0728.645.645

Bluediamond

Cos cumparaturi 0 PV | 0,00 Lei

Cosul tau de cumparaturi este gol.

Stresul – Simptome și Tratament naturist


Vi se întâmplă uneori să simțiți o stare de tensiune poate nejustificată? Vă controlați cu dificultate reacțiile negative sau aveți brusc stări de nefericire? Ei bine, aceste stări neplăcute pe care le experimentăm își au originea din evenimentele tensionate din viața noastră, fie că este vorba despre o experiență frumoasă, precum nașterea copilului sau promovarea la locul de muncă, fie că este vorba despre experiențe neplăcute, precum instabilitatea financiară, ratele la bancă, grijile cotidiene sau incertitudinea locului de muncă.

Majoritatea persoanelor lasă aceste griji să le afecteze parcursul vieții, având efecte negative asupra organismului.

România se află în topul țărilor cu cea mai mare populație afectată de stres, aproximativ 75% dintre cetățenii români simțindu-se stresați la nivel moderat sau chiar avansat.

 

Ce este stresul?

Stresul acționează asupra organismului, invadându-l de hormonii responsabili de activarea mecanismelor de autoapărare, ce a ajutat la supraviețuirea umanității.

Apariția unor situații de dificultate determină organismul să produce o cantitate mărită de cortizol, astfel crescând secreția de adrenalină și noradrenalină. Acestea provoacă accelerarea ritmului cardiac, tensionarea musculaturii, transpirație abundentă și o stare generală de panică. Astfel, resursele organismului sunt alocate apărării, iar acesta își încetinește procesul de funcționare normală.

Fiecare individ reacționează diferit la factorii de stres, unii devin mai productivi și concentrați, în timp ce altora le este afectat randamentul pe mai multe planuri. Totuși, declanșarea acestui mecanism de apărare cu o prea mare ușurință sau existența a numeroși factori de stres pot deveni un real pericol pentru sănătatea psihică și fizică, determinând apariția a diverse afecțiuni și boli.

 

Ce efecte are stresul asupra organismului?

Prezența stării de stres determină:

  • Creșterea tensiunii arteriale și a ritmului cardiac;
  • Încetinirea sistemului digestiv și încetinirea implicită a creșterii în greutate;
  • Funcționarea mai lentă a sistemului imunitar;
  • Insomnie, provocată de starea continuă de alertă;
  • Ulcer gastric;
  • Impotență sau infertilitate;
  • Depresie;
  • Căderea părului;
  • Dezechilibru hormonal sau chimic în organism.

 

Cum ne protejăm?

Există diverse modalități de prevenire a efectelor negative provocate de stres, precum:

  1. Alimentația echilibrată;
  2. Evitarea consumului de țigări, alcool și cafea;
  3. Mersul pe jos în aer liber;
  4. Exerciții fizice regulate;
  5. Exerciții de respirație controlată;

De asemenea, în cazul persoanelor supuse la un nivel ridicat de stres, este indicată consultarea unui specialist, precum psihologul, pentru a ne putea ajuta să trecem mai ușor peste încercările tensionate cu care ne confruntăm.

O altă modalitate de reglare a dezechilibrelor hormonale și chimice provocate de stres este utilizarea unor Suplimente vitaminice, cu rol de întărirea sistemului nervos.

 

Noni Juice – un puternic adaptogen

Sucul natural de Noni Tahiti este un puternic antioxidant și adjuvant al sistemului imunitar, având rol adaptogen, (facilitează vindecarea la nivel celular).

Noni are capacități energizante, crescând rezistența generală a organismului, dar și toleranța acestuia la stimulii externi, fie aceștia fizici sau psihici. De asemenea, este extrem de efficient împotriva simptomelor provocate de stres, datorită capacității sale de stimulare a secreției de melatonină.

Melatonina are rolul de a îmbunătăți somnul, care este un factor important în reglarea tonusului psihic. Totodată, consumul sucului de Noni stimulează secreția de endorfine (supranumit “hormonul fericirii”) și funcționarea epifizei (glanda pineală). Aceasta va determina creșterea progresivă a secreției de melatonină și serotonină, având proprietăți antidepresive și calmante.

Administrare: se recomandă consumul a 2-3 linguri de Noni Juice, simplu sau diluat în sucuri de fructe naturale, pe stomacul gol.

*A nu se consuma de femeile însărcinate sau care alăptează.

 

Stress Expert 24 Day&Night – sporește rezistența la stres

Acest produs conține capsule destinate consumului pe timp de zi și pe timp de noapte, având rolul de a combate efectele stresului, fără a provoca efecte secundare sau dependență.

Capsula de zi – cu proprietăți imunostimulatoare și antioxidante, conținutul de extracte vegetale, passiflora, iasomie, lăptișor de matcă, magneziu și melatonină vegetală induce o stare generală de calm, relaxare și echilibru, determinând organismul să reacționeze cu mai multă ușurință în fața stresului cotidian.

De asemenea, capsula de zi este adaptogenă, protejând organismul împotriva tuturor tipurilor de stres, acționând localizat la nivelul organismului.

Capsula de noapte – benefică unui somn odihnitor, induce o stare generală de relaxare și calm.

Cui îi este recomandat Stress Expert?

Se recomandă utilizarea acestui produs tuturor persoanelor care sunt predispuse la un stil de viață agitat, angajaților suprasolicitați, studenților aflați în sesiune și gospodinelor foarte ocupate.

Administrare:

  • se recomandă consumul sub forma unei cure, pe parcursul a 3 luni;
  • Capsula de zi – dimineața, pe stomacul gol, o capsulă cu un pahar cu apă plată;
  • Capsula de noapte – seara, cu 30 de minute înainte de culcare, o capsulă cu un pahar cu apă plată.

*A nu se depăși doza zilnică recomandată.

 

Cordyceps Reishi (Ganoderma)

Reishi sau Ganoderma prezintă proprietăți terapeutice și preventive, îmbunătățind considerabil memoria și calitatea somnului și având efect imediat în cazul stărilor de stres.

Cantitatea semnificativă de fibre brute ce au rolul de a regla sistemul digestiv determină eliminarea toxinelor și stabilizarea glicemiei și a stării emoționale.

Administrare: zilnic, două capsule (una dimineața și una seara), cu un pahar cu apă plată.

 

Vitamina C 

Vitamina C susține organismul având un rol extrem de complex.
Pe lângă efectele cunoscute de protejare și întărire a organismului, formând un scut împotriva radicalilor liberi, vitamina C are are rol și în îmbunătățirea memoriei, nu doar că îmbunătățește capacitatea de memorare, ci protejează și împotriva stresului oxidativ de la nivelul creierului și coloanei vertebrale, scăzând riscul de apariție a demenței.

Alături de o dietă echilibrată, contribuie la scăderea greutății în exces, ce reprezintă un alt factor de stres.

Administrare: tablete pe zi, dimineata si seara, dupa masa cu un pahar de apa.

*Acest produs nu are contraindicații sau efecte secundare.

 

Alte remedii pentru combaterea stresului negativ

Meloterapia – reducerea stării de panică

Terapia prin intermediul muzicii este binecunoscută pentru efectele sale pozitive asupra sănătății sistemului nervos, diminuarea stării de oboseală și anxietate sau panică, inducând o stare generală de relaxare și liniște.

Terapia prin râs – metodă veche împotriva stresului

O metodă foarte eficientă și necostisitoare de reducere a stresului cotidian este terapia prin râs, cunoscută în rândul japonezilor. Totuși, dacă simți dificilă încercarea de a râde, poți să plângi, pentru a te elibera de emoțiile negative.

 

Aromaterapia – indicată în momentele de stres

S-a constatat o îmbunătățire a stării generale, provocată de diverse arome, una dintre cele mai eficiente fiind cea de mentă. Este recomandată o cură de minimum 12 zile, pentru a avea efect.

 

Levănțică și aroma de vanilie – relaxarea sistemului nervos

Levănțica reprezintă, de asemenea, un adjuvant al stărilor emoționale, având proprietăți calmante și relaxante, recomandată seara, pentru un somn odihnitor.

Vanilia are proprietatea de a crește capacitatea de memorare și concentrare a atenției și crește toleranța la stres.

 

Petrecerea timpului în compania celor dragi

Prezența persoanelor apropiate poate fi o adevărată oază de liniște și relaxare, însoțită de contact fizic, precum îmbrățișările prelungite. Acestea determină secreția de oxitocine, care au rolul de a scădea tensiunea arterială și ritmul cardiac, simptome asociate stresului.

De asemenea, un animal de companie poate produce un efect similar, crescând secreția de oxitocine și oferind o stare de spirit pozitivă.

 

Concluzie

Stresul nu trebuie să fie tratat cu superficialitate sau neglijat, deoarece poate provoca atacuri serioase asupra sănătății fizice și psihice.

Un stil de viață echilibrat, consumul diminuat de alcool, cafea sau țigări și administrarea suplimentelor prezentate mai sus pot preveni simptomele stresului cotidian, atât de frecvent întâlnit în zilele noastre, în rândul românilor.